TECHNOLOGY OF FORMATION PROFESSIONAL COMPETENCES THROUGH FORMALIZED EDUCATIONAL SITUATION

Abstract


This article describes the formation of professional competencies of students of technical high schools through the use of formalized problems, reflecting the professional activity.

About the authors

E. A Sinkina

Perm National Research Polytechnic University

Email: ellisuss@mail.ru
614990, Perm, Komsomolsky av., 29 Senior Lecturer, Perm National Research Polytechnic University

References

  1. Лукьянова Е.С. Методологические основы проектирования конкурентоспособного профессионального поведения // Образование в современном мире: сб. науч. ст. / под ред. проф. Ю.Г. Голуба. - Саратов: Изд-во Сарат. ун-та, 2009. - Вып. 4. - C. 298.
  2. Синкина Е.А. Предпосылки проектирования содержания общепрофессиональных дисциплин для подготовки студентов технических направлений // Вестник Перм. нац. исслед. политехн. ун-та. Машиностроение, материаловедение. - 2012. - Т. 14, № 4. - С. 170-177.
  3. Синкина Е.А. Проектирование содержания дисциплин профессионального цикла для подготовки студентов технического вуза // Высшее образование сегодня. - 2012. - № 11. - С. 14-17.

Statistics

Views

Abstract - 48

PDF (Russian) - 19

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies