COMPETITIVE ENTITY: MAIN TENDENCIES OF TRANSFORMATION

Abstract


Article is devoted to a problem of competitiveness of the Russian organizations. The analysis of determinations of the concept "competitiveness" is provided, existing theoretical approaches to forming of competitive advantages are shown and the main tendencies of transformation of the organization for the purpose of increase of its competitiveness are revealed.

About the authors

A. V Selezneva

Perm National Research Polytechnic University

Email: msi@pstu.ru

References

  1. Портер М. Конкурентная стратегия. Методика анализа отраслей конкурентов: пер. с англ. - М.: Альпина Паблишер, 2011. - 454 с.
  2. Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент: пер. с англ. - СПб.: Питер, 2011. - 816 с.
  3. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. - М.: Маркетинг, 2002. - 276 с.
  4. Лавренова Г.А., Монина Ю.О. Бенчмаркинг как инструмент повышения конкурентоспособности малого предприятия // Вестник Воронеж. гос. техн. ун-та. - 2012. - Т. 8, № 1. - С. 125-128.
  5. Ларин В. Оценка уровня конкурентоспособности предприятий: возможный подход // Власть. - 1999. - Октябрь. - С. 12-16.
  6. Гельвановский М. Конкурентоспособность в микро-, мезо- и макроуровневом измерениях // Российский экономический журнал. - 1998. - № 3. - С. 68.
  7. Дружинский И.А. Концепция конкурентоспособных станков. - Л.: Машиностроение, 1990. - 247 с.
  8. Философова Т.Г., Быков В.А. Конкуренция. Инновации. Конкурентоспособность: учеб. пособие. - 2-е изд., перераб. и доп. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2008. - 295 с.

Statistics

Views

Abstract - 51

PDF (Russian) - 19

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies